Rekenkamerrapporten

Over de Rekenkamer van Ouder-Amstel

De Rekenkamer ondersteunt de gemeenteraad van Ouder-Amstel bij het uitoefenen van zijn controlerende taak. Door onafhankelijk onderzoek te verrichten naar de doelmatigheiddoeltreffendheid en rechtmatigheid van het gemeentelijk beleid en de besteding van publieke middelen, draagt de Rekenkamer bij aan een beter functionerend lokaal bestuur. Het uiteindelijke doel is om de gemeenteraad van betrouwbare, objectieve informatie te voorzien, zodat deze weloverwogen besluiten kan nemen en de gemeente efficiënt en effectief kan worden bestuurd.
Alle rapporten van de Rekenkamer zijn openbaar, zoals vastgelegd in artikel 185, lid 6 van de Gemeentewet.

Samenstelling

  • Dhr. Paulussen – Directeur
  • Mw. Van Aelst – Plaatsvervangend Directeur
  • Mw. Zerai – Secretaris

Onderzoeken

Lopende onderzoeken (2025)

  • Dienstverlening

Eerdere onderzoeken

Verordening Rekenkamer

De werkwijze, samenstelling en bevoegdheden van de Rekenkamer zijn vastgelegd in een verordening die is vastgesteld door de gemeenteraad van Ouder-Amstel. Deze verordening vormt de juridische basis voor het functioneren van de Rekenkamer en waarborgt haar onafhankelijkheid en transparantie.

Verordening gemeentelijke rekenkamer gemeente Ouder-Amstel 2023 

Contact

Voor vragen of meer informatie kunt u contact opnemen met: