Vergadering : Commissie Burger en bestuur, 07 december 2017 19:30:00
Algemene vergader informatie
Commissie Burger en Bestuur
Opties bij deze vergadering
(1)
vergaderstukkenAgenda
Hoofdvergadering
-
De aangegeven tijden zijn indicatief.
Spreektijdenregeling:
We gaan door met de spreektijden.
Elke fractie krijgt tien minuten voor de gehele vergadering (exclusief "technische tijd"). Er is geen maximum aan het aantal vragen. Interrupties vallen in beginsel - ter bepaling van de voorzitter - niet onder de spreektijd.
(Interrupties zijn korte directe vragen aan elkaar of aan de voorzitter.) -
Insprekers bij een agenda-onderwerp krijgen die gelegenheid bij dat agendapunt; aanmelden uiterlijk vijf minuten voor de vergadering bij de griffier.
-
Behandelwijze: vragen/antwoorden door commissie resp. portefeuillehouder.
-
Voorgesteld besluit:
De volgende maatregelen te kiezen, in het kader van de ambitie om in de periode van 2020 tot 2025 een bronscheiding van 75% te behalen en 100 kg restafval per inwoner per jaar:
1. Herintroductie gft-scheiding: huis-aan-huis inzamelen (ja/nee)
2. Herintroductie gft-scheiding: inzamelen in ondergrondse containers (ja/nee)
3. Herintroductie gft-scheiding: inzamelen in buurtdepots (ja/nee)
4. Grof tuinafval inzamelen in tuingroendepots in de wijken (ja/nee)
5. OPK huis-aan-huis inzamelen (ja/nee)
6. Milieudepot: toegankelijkheid vergroten (ja/nee)
7. Milieudepot Ouder Amstel: meer stromen (ja/nee)
8. Grof vuil aan huis ophalen (ja/nee)
9. Communicatie (ja/nee)
10. Handhaving (ja/nee)Vergaderstukken
-
Er zal een presentatie worden gegeven.
Het is de bedoeling om in de commissie:
1. Kennis te nemen van de reikwijdte, het proces en de belangrijkste speerpunten en vragen voor het op te stellen Gemeentelijk Rioleringsplan.
2. Een reactie te geven op de in het memo en in een ondersteunende presentatie benoemde speerpunten en vraagstukken voor het op te stellen Gemeentelijk Rioleringsplan. Dit wordt vervolgens meegenomen in de verdere uitwerking. -
Voorgesteld besluit:
Vast te stellen de diverse belastingverordeningen en tarieventabellen 2018.Vergaderstukken
-
Voorgesteld besluit:
1. De wijziging van de begroting 2017 conform overzicht vast te stellen.
2. Een bestemmingsreserve in te stellen voor regionale samenwerking op het gebied van wonen en economische zaken
3. Het samenvoegen van de algemene reserves a.g.v. de vastgestelde nota reserves en voorzieningen
4. Voor de herinrichting van de Jan Benninghweg een krediet van € 1.121.853 beschikbaar te stellen.
5. Akkoord te gaan met de toevoeging van € 82.000 aan de reserve Collegeagenda 2014 – 2018 i.v.m. budgetoverheveling naar 2018. Dit bedrag in 2018 weer beschikbaar te stellen.
6. Akkoord te gaan met de toevoeging van € 60.000 aan de Algemene reserve vrij besteedbaar i.v.m. budgetoverheveling naar 2018. Dit bedrag in 2018 weer beschikbaar te stellen. -
Voorgesteld besluit:
- Kennis te nemen van de rapportage tweede en derde kwartaal Duo+ en geen zienswijze in te dienen ten aanzien van de voorgestelde begrotingswijziging Duo+;
- De bijdrage Duo+ te verhogen met €159.325,- als gevolg van autonome kosten en deze lasten ten laste van het resultaat 2017 te brengen. -
Dit is ter kennisname.
In het projectplan zijn de werkzaamheden, organisatie en wijze van financiering beschreven die nodig zijn om te komen tot transformatie van het ABP Zuid, zoals beschreven in de ruimtelijk economische visie (hierna: REV). Daarnaast beschrijft het projectplan een aanpak voor de woonboten (op basis van de uitvoeringsstrategie) en de deelontwikkelingen dat parallel aan het opstellen van het beeldkwaliteitplan en de financiële onderlegger plaatsvindt.Vergaderstukken
-
Dit betreft geen raadsvoorstel. Het is ter kennisname voor de commissie.
-
Behandelwijze: meningsvorming, debat commissieleden met elkaar.
-
Voorgesteld besluit:
De volgende maatregelen te kiezen, in het kader van de ambitie om in de periode van 2020 tot 2025 een bronscheiding van 75% te behalen en 100 kg restafval per inwoner per jaar:
1. Herintroductie gft-scheiding: huis-aan-huis inzamelen (ja/nee)
2. Herintroductie gft-scheiding: inzamelen in ondergrondse containers (ja/nee)
3. Herintroductie gft-scheiding: inzamelen in buurtdepots (ja/nee)
4. Grof tuinafval inzamelen in tuingroendepots in de wijken (ja/nee)
5. OPK huis-aan-huis inzamelen (ja/nee)
6. Milieudepot: toegankelijkheid vergroten (ja/nee)
7. Milieudepot Ouder Amstel: meer stromen (ja/nee)
8. Grof vuil aan huis ophalen (ja/nee)
9. Communicatie (ja/nee)
10. Handhaving (ja/nee) -
Het is de bedoeling om in de commissie:
1. Kennis te nemen van de reikwijdte, het proces en de belangrijkste speerpunten en vragen voor het op te stellen Gemeentelijk Rioleringsplan.
2. Een reactie te geven op de in het memo en in een ondersteunende presentatie benoemde speerpunten en vraagstukken voor het op te stellen Gemeentelijk Rioleringsplan. Dit wordt vervolgens meegenomen in de verdere uitwerking. -
Voorgesteld besluit:
Vast te stellen de diverse belastingverordeningen en tarieventabellen 2018. -
Voorgesteld besluit:
1. De wijziging van de begroting 2017 conform overzicht vast te stellen.
2. Een bestemmingsreserve in te stellen voor regionale samenwerking op het gebied van wonen en economische zaken
3. Het samenvoegen van de algemene reserves a.g.v. de vastgestelde nota reserves en voorzieningen
4. Voor de herinrichting van de Jan Benninghweg een krediet van € 1.121.853 beschikbaar te stellen.
5. Akkoord te gaan met de toevoeging van € 82.000 aan de reserve Collegeagenda 2014 – 2018 i.v.m. budgetoverheveling naar 2018. Dit bedrag in 2018 weer beschikbaar te stellen.
6. Akkoord te gaan met de toevoeging van € 60.000 aan de Algemene reserve vrij besteedbaar i.v.m. budgetoverheveling naar 2018. Dit bedrag in 2018 weer beschikbaar te stellen. -
Voorgesteld besluit:
- Kennis te nemen van de rapportage tweede en derde kwartaal Duo+ en geen zienswijze in te dienen ten aanzien van de voorgestelde begrotingswijziging Duo+;
- De bijdrage Duo+ te verhogen met €159.325,- als gevolg van autonome kosten en deze lasten ten laste van het resultaat 2017 te brengen. -
Dit is ter kennisname.
In het projectplan zijn de werkzaamheden, organisatie en wijze van financiering beschreven die nodig zijn om te komen tot transformatie van het ABP Zuid, zoals beschreven in de ruimtelijk economische visie (hierna: REV). Daarnaast beschrijft het projectplan een aanpak voor de woonboten (op basis van de uitvoeringsstrategie) en de deelontwikkelingen dat parallel aan het opstellen van het beeldkwaliteitplan en de financiële onderlegger plaatsvindt. -
Dit betreft geen raadsvoorstel. Het is ter kennisname voor de commissie.
-
Vergaderstukken
-
- Samenwerking DUO+
- Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland
- Openbare Gezondheidszorg Amstelland
- Vervoerregio Amsterdam
- Amstelland- en Meerlandenoverleg -
Geen behandeling, tenzij een fractie hier uiterlijk de dinsdag voorafgaand aan de commissievergadering om 9.00 uur bij de griffie om verzoekt.
-
Voorgesteld besluit:
de zittingstermijnen van leden van de Raad van Beheer van Stichting Openbaar Onderwijs Primair (OOP), dhr. W. Varkevisser, mw. M. Bruins, mw. K. van Noort en dhr. R Tjin-Tham-Sjin, te verlengen totdat de fusie van Stichting Openbaar Onderwijs Primair en Stichting Spirit is gerealiseerd, of totdat duidelijk is dat de fusie geen doorgang zal vinden. -
Voorgesteld besluit:
Deel te nemen aan het experiment centraal tellen stembiljetten bij de gemeenteraadsverkiezing op 21 maart 2018. -
Voorgesteld besluit:
In te stemmen met het afwijken van de legesverordening en de vigerende VNG richtlijn Tarieven (graaf)werkzaamheden Telecom voor het in rekening brengen van de herstel-, beheer- en degeneratiekosten.
Download media
Download de volledige audio van deze vergadering